بیماری های لثه – درمان با لیزر برای ناراحتی لثه


استفاده از لیزر در درمان بیماری های لثه در سال های اخیر به طور فزاینده ای رایج شده است. اغلب در درمان های پریودنتال استفاده می شود زیرا اشعه لیزر خونریزی را کاهش می دهد و آسیب کمتری به بافت وارد می کند. تورم، ادم، کبودی و درد بعد از عمل لیزر بسیار کمتر است. این به طور گسترده هم به طور مستقیم و هم به عنوان یک درمان کمکی در بسیاری از روش های پریودنتال مانند لیزر ژنژیوکتومی، کورتاژ، عمل فلپ استفاده می شود. در نتیجه درمان با لیزر در افراد مبتلا به بیماری لثه مشخص شده است که اثرات مفیدی مانند ایجاد پیوست های جدید و کاهش باکتری در لثه دارد. در بسیاری از مطالعات ثابت شده است که لیزر اثر ضد باکتریایی دارد.

آیا استفاده از لیزر در درمان پریودنتال می تواند به بیماران آسیب برساند؟

پاسخ این سوال هم بله و هم خیر است. هر لیزر دارای طول موج ها و سطوح توان متفاوتی است که می تواند در درمان های مختلف پریودنتال استفاده شود. با این حال، آسیب به بافت های لثه زمانی رخ می دهد که از لیزر با طول موج یا قدرت نامناسب در مداخله پریودنتال استفاده شود.

آیا تحقیقات لیزر از استفاده از لیزر در درمان لثه حمایت می کند؟

امروزه یافته های کافی برای نشان دادن برتری لیزر با طول موج معین نسبت به روش های درمانی سنتی در درمان اختلالات لثه وجود ندارد. استفاده از لیزر در درمان بیماری های لثه همراه با عمل های جراحی تاثیر بسیار مثبتی بر درمان خواهد داشت تا استفاده به تنهایی.

آیا ادعای تبلیغات در مورد لیزر درمانی پریودنتال قابل اعتماد است؟

شایان ذکر است که تبلیغات ادعاهایی دارند که بیش از حد خوب هستند که درست نباشند. از این نظر، شما باید با دندانپزشک خود در مورد آنچه که در واقعیت باید انتظار داشته باشید در تماس باشید.

محتوای صفحه فقط جنبه اطلاع رسانی دارد، لطفا برای تشخیص و درمان با پزشک خود مشورت کنید.



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *