دندانپزشک – 20 سال دندان


دهان شما در طول زندگی تغییرات زیادی را تجربه می کند. یک نقطه عطف مهم دندانی معمولاً بین 17 تا 21 سالگی اتفاق می افتد، یعنی زمانی که دندان عقل شما ظاهر می شود. این دندان ها از نظر تاریخی به نام دندان عقل نامیده می شوند زیرا در دهه بیست سالگی شروع به رویش می کنند.

اگر دندان ها به درستی رویش پیدا کنند، دندان های عقل سالم می توانند به جویدن کمک کنند. طبیعی است که هنگام بیرون آمدن دندان عقل کمی احساس ناراحتی کنید، اما اگر درد دارید، فورا به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

آیا فضایی برای بیرون آمدن دندان ها وجود دارد؟

اگر فضای کافی روی سطح برای رویش دندان عقل وجود نداشته باشد یا اگر دندان ها در موقعیت نامناسبی رویش دارند، این دندان ها می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند. اگر دندانپزشک شما می گوید دندان عقل شما نهفته است، به این معنی است که دندان عقل شما در فک یا زیر لثه شما گیر کرده است.

دندانپزشک شما دهان شما را برای علائم زیر مشاهده می کند:

  • دندان های عقلی که در موقعیت صحیح قرار نگیرند می توانند باعث به دام افتادن غذا شوند. این به باکتری هایی که باعث ایجاد حفره می شوند، مکانی برای تکثیر می دهد.

  • دندان عقل نامناسب می تواند نخ دندان کشیدن بین دندان عقل و دندان آسیاب مجاور را دشوار کند.

  • دندان های عقل نیمه رویش شده بستری برای ورود باکتری ها به لثه و ایجاد عفونت ایجاد می کند.

  • گاهی دیده می شود که دندان عقل که جایی برای بیرون آمدن ندارد باعث شلوغی و یا آسیب به دندان های مجاور می شود.

  • دندان عقل نهفته می تواند روی دندان نهفته یا در لبه دندان نهفته کیست ایجاد کند. این می تواند به ریشه دندان های مجاور آسیب برساند یا استخوانی که از دندان های شما حمایت می کند را از بین ببرد.

چرا ممکن است مجبور شوید دندان عقل خود را بکشید؟

هر بیمار منحصر به فرد است، اما به طور کلی در صورت مشاهده علائم تغییر در دهان، دندان عقل باید برداشته شود. این شاخص ها عبارتند از:

محتوای صفحه فقط جنبه اطلاع رسانی دارد، لطفا برای تشخیص و درمان با پزشک خود مشورت کنید.



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *