سفید کردن دندان – سفید کردن دندان


این یک روش اکسیژن‌رسانی است که برای سفید کردن دندان‌هایی که به دلایل مختلف تغییر رنگ داده‌اند یا برای روشن کردن رنگ دندان شخصی‌شده با چند تن استفاده می‌شود.

با فرآیند سفید کردن دندان ها که در مطب و یا در منزل انجام می شود، دندان ها بین 2 تا 10 تن باز می شوند، سفیدی رضایت بخشی و لبخندی زیبا به دست می آید.

اگر چه اثر سفید شدن در افراد مختلف و با توجه به عادات افراد (سیگار، چای، قهوه و …) متفاوت است، اما به طور متوسط ​​3 سال در نظر گرفته می شود.

برخی از افراد از حساسیت جزئی در طول یا بعد از فرآیند سفید کردن شکایت دارند. این حساسیت در عرض 1-3 روز به طور کامل از بین می رود. فرآیند بلیچینگ برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی شود. از آنجایی که بافت پالپ در کودکان کمتر از 16 سال بسیار بزرگ است، حساسیت آن بالا است.

فرآیند سفید کردن را می توان با خمیردندان هایی با خاصیت سفید کنندگی پشتیبانی کرد.

پیروی از توصیه های دندانپزشک پس از سفید کردن دندان عاملی است که شانس موفقیت شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

1 هفته در طول و بعد از استفاده از سفید کردن دندان (مخصوصاً در 24 ساعت اول) بیماران نباید تنباکو، قهوه، چای، نوشابه، شراب قرمز، نوشیدنی ها و غذاهای گازدار- تیره رنگ مصرف کنند، از دهان شویه و خمیر دندان رنگی استفاده نکنند و عادات خود را به حداقل برسانند.

طبق مطالعات انجام شده، سفید کردن دندان ها در صورتی که زیر نظر دندانپزشک شما انجام شود بسیار موثر و بی خطر است.

انواع رنگ آمیزی:

1- رنگبندی خارجی:

اینها تغییر رنگ هایی هستند که در اثر برخی غذاها، سیگار، مواد لکه دار چای و قهوه به سطح دندان می چسبند. از بین بردن این لکه ها با تمیز کردن سنگ و مسواک زدن حرفه ای پس از آن (دترتراژ) امکان پذیر است.

2- رنگ بندی داخلی:

اینها تغییر رنگ هایی هستند که به داخل دندان ها نفوذ کرده اند و با مسواک زدن پاک نمی شوند. سال ها عادت غذایی عامل مهمی است. دندان های دارای درمان ریشه که حیات خود را از دست داده اند و اختلالات ساختاری که در هنگام شکل گیری دندان ها ایجاد می شود نیز در این کلاس قرار می گیرند. فرآیند سفید کردن (سفید کردن) در چنین مواردی بسیار خوب عمل می کند.

روش های سفید کردن:

1- عمل بالینی:

ماده سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن که به طور گسترده در سفید کردن بالینی استفاده می شود، توسط دندانپزشک بر روی سطوح خارجی دندان اعمال می شود. در پایان جلسه (میانگین بین 40 تا 60 دقیقه) تن رنگ دلخواه به دست می آید.

عمل بالینی برای دستیابی به تن رنگی مشابه با دندان های سالم انجام می شود، به خصوص در دندان های درمان شده با کانال ریشه که به مرور زمان حیات خود را از دست داده و تیره می شوند.

2- کاربرد در منزل:

فرد قالب های دهانی را که با اندازه گیری های گرفته شده از او تهیه شده است، با گذاشتن ژل در آن قرار می دهد. (ماده فعال بیشتر کاربامید پراکسید است) چند ساعت در روز می پوشد؛ فرآیند سفید کردن را در خانه انجام می دهد.

پس از میانگین 3 تا 6 روز استفاده، می توانید رنگ مورد نظر خود را بدست آورید.

با بلیچینگ خانگی، ممکن است رنگ تیره از بین نرود، به خصوص در دندان های بی جان که تحت درمان ریشه قرار گرفته اند. یا ممکن است نتایجی برای لکه هایی که ما آن را لکه های تتراسایکلین می نامیم به دست نیاید. زیرا غلظت ژل بلیچینگ پایین نگه داشته می شود تا دندان ها یا لثه های شما آسیب نبینند.

سفید کردن دندان های تغییر رنگ (سفید کردن)در مقایسه با سایر روش های ترمیمی، ارزان تر، کاربردی و بی ضرر است.

فرآیند بلیچینگ باید تحت کنترل حرفه ای اعمال شود.

محتوای صفحه صرفا جهت اطلاع رسانی است، لطفا جهت تشخیص و درمان با پزشک خود مشورت نمایید.



مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *