مراقبت از دندان های ایمپلنت – Dr. Dt. زهرا EKİNCİOĞLU


ایمپلنت دندان، به عنوان ریشه دندان در استخوان فک عمل می کند. این امکان تولید پروتزهایی را فراهم می کند که خندیدن، صحبت کردن و غذا خوردن را امکان پذیر می کند.

کاشت ایمپلنت (پیوند ریشه دندان مصنوعی) در صورت فراهم شدن شرایط مناسب و صحیح 90 درصد موفقیت آمیز است. موفقیت کاشت ایمپلنت قطعا به دانش و تجربه پزشک، انتخاب ایمپلنت مناسب و همچنین بهداشت دهان و دندان و مراقبت از بیمار مربوط می شود. در فرآیند پس از جراحی ایمپلنت، بیمار باید دهان را به درستی تمیز کند. تجمع پلاک و تارتار روی ایمپلنت و دندان مصنوعی می تواند باعث التهاب در ناحیه شود. پاسخ دندان های ایمپلنت در تجمع پلاک و سنگ نسبت به دندان های طبیعی سریع تر و خطرناک تر است. بیمار هرگز نباید فراموش کند که ایمپلنت یک جسم خارجی است. اگرچه مراقبت از دندان ایمپلنت با تمیز کردن طبیعی دندان تفاوت چندانی ندارد، اما باید به بهداشت دهان و دندان توجه بیشتری شود زیرا دندان های ایمپلنت ریشه دندان مصنوعی هستند. دندان ها را باید به طور مرتب حداقل دو بار در روز با روش مناسب مسواک زد. ایمپلنت دندان؛ باید با دقت و به طور منظم با نخ دندان، برس رابط، دهانشویه و دهانشویه تمیز شود. نباید فراموش کنیم که مسواک زدن به تنهایی برای مراقبت از دهان کافی نیست.

توجه به عادت های سیگار کشیدن

بیماران باید بدانند که سیگار می تواند باعث افتادن ایمپلنت و همچنین دشمن دندان های طبیعی شود. تعداد دفعاتی که بیمار روزانه سیگار مصرف می کند نیز بر موفقیت درمان ایمپلنت و مدت زمان ماندن آن در دهان تأثیر می گذارد.
مراقبت از دهان نیز ممکن است بسته به نوع پروتز ساخته شده متفاوت باشد. به منظور طولانی تر شدن موفقیت و عمر ایمپلنت و پروتزی که قرار است روی آن ساخته شود، انجام منظم مراقبت و تمیز کردن دهان و دندان طبق توصیه پزشک مفید خواهد بود.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در بیمارانی که مراقبت های دهانی ضعیفی دارند، هرگز نباید ایمپلنت ها را بدون رعایت بهداشت دهان و دندان روی بیمار گذاشت. برایتان روزهای تندرستی آرزومندم…

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *